Skocz do zawartości

Lampa ledowa by sith v3


sith114
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, rumik21 napisał:

a powiedz jak masz zabezpieczone nitki led na wypadek przepalenia jednej diody : )

Nie mam zgasnie to zgasnie ;) Po prostu jedna nitka nie będzie się świecić ;)

Z resztą nie mam potrzeby każda nitka będzie na osobnym driverze. Także nic się nie uszkodzi dodatkowo zamontuje jakiś pomiar prądu to moge sobie zrobić program który zaloguję zbyt niski prąd w danej porze dnia ;)

Edytowane przez sith114
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2022 o 12:35, sith114 napisał:

Tak 144 ledy na dobry poczatek ale może coś dodac hmmm :D 

Mam 177 diod. Teraz zrobiłbym większą, 2/3 diod to 430nm i one szybko się przepalają. Żeby dłużej świeciły, nie mogę ich podkręcić na więcej niż 50% wiec w teorii mam lampę na 530w a w praktyce moc nie przekracza 250w. Wielkość lampy jest podobna. Obudowa to transparentna pleksi 8mm, na niej diody na radiatorach a wokół rama z białego pcv. Miało być na wzór orphek aglantic v4. Nie do końca wyszło ale jest nieźle dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, niknik napisał:

Mam 177 diod. Teraz zrobiłbym większą, 2/3 diod to 430nm i one szybko się przepalają. Żeby dłużej świeciły, nie mogę ich podkręcić na więcej niż 50% wiec w teorii mam lampę na 530w a w praktyce moc nie przekracza 250w. Wielkość lampy jest podobna. Obudowa to transparentna pleksi 8mm, na niej diody na radiatorach a wokół rama z białego pcv. Miało być na wzór orphek aglantic v4. Nie do końca wyszło ale jest nieźle dla mnie.

Moja jedna lampa dziala już ponad rok ani jedna się nie przepaliła jakie masz chłodzenie? Jak możesz podrzuć zdjęcia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

17 minut temu, sith114 napisał:

Moja jedna lampa dziala już ponad rok ani jedna się nie przepaliła jakie masz chłodzenie? Jak możesz podrzuć zdjęcia ;)

 

Chłodzenie wyrabia, może lipne diody chociaz tez juz czytałem sporo o tym i czesto trafiam na info ze fioletowe diody szybciej się wypalają. 460nm świecą spoko i żadna się nie wypaliła.

 

Zdjęcia trochę marne, u mnie właśnie jest dzień, lampa mocno swieci. Przy próbie robienia zdjęć zauważyłem tez ze czas na czyszczenie...

 

https://drive.google.com/file/d/11D5Yg2RBgqyXd9PmCJ2LGyEZyfbv1YKx/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/112743YvVEn7mfXop-NTyuHyVbJ12155A/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/114ukqyxP6Yo6raDrXMSm8tttf2IyH32j/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/10w_LZBSFh9YytQK2b6l0edZYhQPtRTZM/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/10puCPcPF8H4i8sjRopX3Ot8hnP1HJ83u/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/10mNgkD2kMdQhUzJzx2aTRJjmBhPaSQmZ/view?usp=drivesdk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, niknik napisał:

 

 

Chłodzenie wyrabia, może lipne diody chociaz tez juz czytałem sporo o tym i czesto trafiam na info ze fioletowe diody szybciej się wypalają. 460nm świecą spoko i żadna się nie wypaliła.

 

Zdjęcia trochę marne, u mnie właśnie jest dzień, lampa mocno swieci. Przy próbie robienia zdjęć zauważyłem tez ze czas na czyszczenie...

 

https://drive.google.com/file/d/11D5Yg2RBgqyXd9PmCJ2LGyEZyfbv1YKx/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/112743YvVEn7mfXop-NTyuHyVbJ12155A/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/114ukqyxP6Yo6raDrXMSm8tttf2IyH32j/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/10w_LZBSFh9YytQK2b6l0edZYhQPtRTZM/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/10puCPcPF8H4i8sjRopX3Ot8hnP1HJ83u/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/10mNgkD2kMdQhUzJzx2aTRJjmBhPaSQmZ/view?usp=drivesdk

daj dostęp ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, niknik napisał:

Powinno już działać.

Widze prosto ja to sie pierdziele w jakies super obudowy ehhh 😜
No ja planuje jakies czujniki temperatury cuda co wyjdzie to wyjdzie.
Bo tu trzeba miec odpowiednie podejscie liczy sie budowa a nie zbudowanie lampy hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sith114 napisał:

Widze prosto ja to sie pierdziele w jakies super obudowy ehhh 😜
No ja planuje jakies czujniki temperatury cuda co wyjdzie to wyjdzie.
Bo tu trzeba miec odpowiednie podejscie liczy sie budowa a nie zbudowanie lampy hehe

Teraz dałbym wyższa ramkę z pcv, jest 8 cm i trochę widać wentylatory jak się patrzy na wprost. Wolalbym wyzsza i zrobic gesto powiercine nakrycie. Poza tym wg mnie, jest całkiem spoko. Miałem już kilka lamp i coby się w moim bagienku nie działo, pod tą lampa jakoś korale odżyły i zaczęły rosnac a niektóre już były bardzo słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, niknik napisał:

Teraz dałbym wyższa ramkę z pcv, jest 8 cm i trochę widać wentylatory jak się patrzy na wprost. Wolalbym wyzsza i zrobic gesto powiercine nakrycie. Poza tym wg mnie, jest całkiem spoko. Miałem już kilka lamp i coby się w moim bagienku nie działo, pod tą lampa jakoś korale odżyły i zaczęły rosnac a niektóre już były bardzo słabe.

Wiesz ja tez robię jednak lampe 144 ledy nad akwarium 165L ;) To mocno kręcić chyba tego nie będę.
Jakie wymiary zewnętrzne lampy Ci wyszły?

Edytowane przez sith114
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sith114 napisał:

Ja jeszcze mam marzenie ze to będzie slim ładne i w ogóle ale narazie uprawiam fantastyke romantyzm i onanizm w autocadzie zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

Też chciałem slim, dla tego kombinowałem wysokość na 8cm ale w praktyce musi być więcej żeby upchnąć chłodzenie. Nie przykleiłem ramy pcv do podstawy pleksi, niedługo ją wymienię na wyższą. Będzie topornie ale nic ze środka nie będzie wystawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, niknik napisał:

Też chciałem slim, dla tego kombinowałem wysokość na 8cm ale w praktyce musi być więcej żeby upchnąć chłodzenie. Nie przykleiłem ramy pcv do podstawy pleksi, niedługo ją wymienię na wyższą. Będzie topornie ale nic ze środka nie będzie wystawać.

Ja tam jestem zdania ze cad wszystko przyjmie. A czy to sie da wykonać to już inna kwestia 🥳

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Słony leszcz napisał:

A może 47.6cm? Tak to Ty nigdy nie skończysz tej lempy🤣

Nie chodzi żeby walczyć o każdy mm tylko żeby elementy obudowy nie były papierowe 1 cm na dwie strony to tylko 5mm na stronę ale robi różnice ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
15 godzin temu, Jarzy napisał:

@sith114 Jak lampa? Udało się uniknąć efekt disco? Jeśli tak to w jaki sposób?

Lampa czeka na ciut lepsze czasy pod wzgledem możliwości czasowych. Zmieniłem stara lampę na t5 i mam nadzieje ze jeszcze wróce do tego projektu ;) A czy efektu disco nie bylo sprawdzalem na małym próbnym panelu jak swieci i efekty byly zadowalające fetyszysci jak @Słony leszcz i tak coś znajda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Jarzy napisał:

@sith114NAdam nie odpowiedziałeś na pytanie :) Czy sam układ ledów wystarczył? Gdybyś np. ułożył ledy w szeregi to by disco było?

Świeciłem 1/9 lampy przy całej kontrukcji jeszcze inaczej rozejdzie sie po akwarium światło. Jak przy 1/9 barwy sie spoko mieszały to na moje przy zamocowaniu całości jeszcze lepiej sie wymieszaja. Disco robi się głównie od pojedynczych ledów umieszczonych losowo. Np nagle czerwona dioda bo dwie na lampe "trzeba" dac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sith114 U Ciebie układ jest mocno skoncetnrowany. Co sądzisz o typowym układzie belki? Np. 1 rząd: niebieski, potem rząd royal blue, rząd 3 kolorowy: na przemian uv/czerwone/zielone, ostatni rząd niebieski. Ewentualnie jeden niebieski a ostatni biały. Oprócz koncentrowania ledów jaki masz pomysł na unikanie disco? Oprócz soczewek :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Jarzy napisał:

@sith114 U Ciebie układ jest mocno skoncetnrowany. Co sądzisz o typowym układzie belki? Np. 1 rząd: niebieski, potem rząd royal blue, rząd 3 kolorowy: na przemian uv/czerwone/zielone, ostatni rząd niebieski. Ewentualnie jeden niebieski a ostatni biały. Oprócz koncentrowania ledów jaki masz pomysł na unikanie disco? Oprócz soczewek :D

 

Unikanie disco? Zamontowanie t5 + led blue dla fluo wieczorem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...